4 March 2012

nurul umaira aku rindu hang..


hye semua,assalamualaikum.lamakan aisyah ta tulis entry.sorry tak sempat.okay back to the story.aisyah nak cerita sikit pasal kawan baik aisyah.nama diberi nurul umaira.umur sama dengan aisyah.kami berkawan dari umur empat tahun.satu nursery dengan aisyah.dia seorang yang penyabar dengan keletah dan perangai aisyah yang entah apa-apa.

tanggal 22 Februari 2012 tepat jam 5.15 petang,sesampainya aisyah dari sekolah.aisyah dengar phone bunyi.aisyah dengan cepat buka kasut dan lari masuk dalam rumah terus ke dalam bilik.aisyah tengok number phone umaira yang tertera di skrin phone aisyah.walaupun penat baru balik sekolah aisyah sambut panggilan dengan seceria yang boleh.yang mengecewakan bukan umaira yang call but kak Mira yang call.

kak Mira:hello syah akak da something nak bagi tau ni
aisya:ye akak ada apa yang akak nak bagi tau tu?
kak Mira:akak ada dekat hospital ni.maira masuk hospital.akak nak bagi                                                       tau tapi syah kena tabah dengan apa yang syah aka dengar okay?
aisyah:okay kak..bagi tau jalah apa yang akak nak bagi tau tu
kak Mira:maira dah menghembus nafas terakhir baru ja tadi.jenazah                                                                      nak bawak balik rumah opah.kalau syah nak tengok arwah buat kali terakhir                                                  datang rumah akak dulu sebab lepas maghrib baru bawak balik taiping.
aisyah:okay akak.

masa tu memang tadak perkataan yang boleh keluar dari mulut aisyah.aisyah hanya boleh mengeluarkan air mata sahaja.hari jumaat sebelum tu arwah ada call.dia pesan dekat aisyah 'jangan tunjuk kesedihan kita dekat orang yang kita sayang,jangan jatuhkan air mata kita depan orang yang kita sayang'.aisyah akan ingat kata-kata terakhir arwah sampai bila-bila.last perkataan dia cakap dengan aisyah 'syah hang kawan aku dunia akhirat,aku nak persahabatan kita tak terputus walaupun aku mati,hang still kawan aku sampai bila-bila'.

aisyah memang sedih sangat sebab dia tempat aisyah nak cerita suka duka aisyah.dia sorang yang dapat faham hati dengan perasaan aisyah.sampai bila-bila aisyah takkan lupa jasa dia.

jom kita sedekahkan al-Fatihah dekat arwah.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.